Jestas sentään - oli ensimmäinen ajatus, kun avasin ikkunat ja heräsin tähän päivään. Nyt vasta tunnen kunnolla tuon savun hajun, mikä puskee sisälle asti. Ja tuossa käryssäkö ihmiset on joutuneet siellä etelämpänä elämään ja olemaan jo monta päivää? Olen pahoillani.

Olen tähän asti välttynyt moisesta katkusta, koska en viikonloppunakaan taas käynyt missään ja viime viikolla en edes reagoinut tuohon hajuun, vaikka mies herättikin yhtenä yönä haahuillessaan pitkin asuntoa höpöttämällä "täällä haisee savu", mutta nyt tuo haisee tosi pahasti. Kohta pitäisi mennä käymään postilaatikolla, ellen pökrää tässä sitä ennen.

Viikonloppu meni menojaan ja aika hyvin omalla painollaan. Olemattomat työasiat ei jätä rauhaan - edes unissa. Olen monesti vielä vuosienkin jälkeen unissani ensimmäisessä oikeassa työpaikassani. Yrittääkö ne sanoa, että olisit vaan pysynyt sillä alalla, sillä alalla on töitä jopa täällä. Ei muuta, kuin hommaat hygieniapassin ja hakeudut takaisin soppakauhan ääreen. Niistä unista saa kummasti virtaa jatkaa työpaikan etsimistä vaikka sitten liukuhihnalta. Taas lähti sunnuntaina pari hakua. Yritystä kerrakseen taas.

Katsoin eilen Canalilta norjalaisen elokuvan Uno ja olin kyllä pitkään aika ...vaikuttunut? No, jotain. Väkivallastaan huolimatta tykkäsin elokuvasta, koska ei se ollut pääasia elokuvan tarinassa. Näin joku aika sitten siitä lopusta ehkä tunnin verran ja silloin se jo teki omanlaisensa vaikutuksen.

Luin myös loppuun Selibaattipäiväkirjat. Okei, oli siellä ehkä yksi kirjoitusvirhe, mutta annan anteeksi, kun muuten siinä oli niin paljon ajatuksia herättävää tekstiä, jota kyllä suosittelen lukemaan. Toki joku, joka on eri mieltä niistä asioista, voi repiä pelihousunsa, mutta se on voi voi. Minusta oli pelkästään huojentavaa ja mukavaa lukea asioista, joista olen samaa mieltä, mutta en saa niitä yhtä sujuvasti julki, kuten Minttu.

Kirjaan liittyen, kysyin kesken lukemisen mieheltä;
- Ooksie minun puolella?
- Tä?
- Niin, että oleks sie minun puolella?
- Olen, oothan sää minun vaimo. [lainausmerkeissä sana vaimo.]
- Kiva, aika hyvä vastaus.
- Ihmeellisiä kysymyksiä...