Olen aina pitänyt tätä tämmöistä päivää joko tavallisena tai vähän onnekkaampana päivänä, mutta tänään alku oli kyllä turhan hankala. Olin suunnitellut lähteväni testiajolle kaupungin suuntaan tiettyyn kellonlyömään, jotta näen, minkä verran menee aikaa ja että riittääkö se tuleviin työaamuihin. Heräsin kyllä aika hyvin, valvomisesta huolimatta, mutta oli virhe avata tämä kone; enhän tästä päässyt sitten ajoissa irti, kun ei vielä mikään pakko ollut.

Arkiaamuina pidä se kone säpissä, jos mielit ehtiä ajoissa ja malttaa lähteä töihin! Tuon kun muistaisin ja malttaisin kiertää tämän konehuoneen kaukaa. Eiköhän tähän iltaisin ja viikonloppuisin ehdi taas istahtaa. Ei kai se muuten, mutta jos on yhtä heikko selkäranka, kuin minulla, niin hankalaksi menee.

Kun olin antanut itselleni luvan mennä seuraavalla mahdollisella kulkupelillä kaupunkiin, sain kahvit syliini. Se vaan hörpsähti ja läikähti, kun säikähdin aikaista värinäpörinää tekstiviestin merkiksi. Voi kissus! ja jonkun älyttömän höpöhöpökiertotekstarin takia. Kannattaa aina pitää yövaatteita mahdollisimman pitkään päällä, niin vahinko ei ole kamalan suuri.

Siinä vaiheessa kävi mielessä, kannattaako ovesta lähteä ollenkaan pihalle. Jospa se hyvä tuurini 13. päivien osalta on mennyttä ja tiedä vielä, mitä sattuu ja tapahtuu.

Silkkaa hulluutta oli sekin, että piipahdin, mutta vain piipahdin, Hulluilla päivillä. Pitäisihän minun se jo tietää ja uskoa, että se kauppa ei ole minua varten, saati ne Keltaiset päivät.
Minulle riitti eka kerroksen naisryysis. Äkkiä ulos, ennen kuin sattuu ja tapahtuu.

Ei se kuitenkaan turha testiajo ollut, koska löysin Tiimarista melkein kaiken, mitä tarvitsin. Nyt kun vielä saisin lisää askarreltavaa, niin pääsisin leikkaamaan ja liimaamaan. Lisäinspiraatiota ja ideoita voi ihmetellä ja ihastella vaikkapa Hiekkaoliivista.

Posti oli  myös kantanut pari levyä, jotka paketoin visusti piiloon. Vielä kun muistaisin antaa ne synttäripäivänään miehelle. Ei ole kovin tavallista, että me enää mitään lahjuksia toisillemme annetaan, joten voipi olla muistilapun paikka.